Friday, December 1, 2006

DILANTIK MENJADI LIBRARIAN

Aku ingat aku dah x boleh jadi librarian.......... lgpun aku x lah harap sangat nak jadi librarian nie......... tapi kalau dapat apa salah nya mencuba ka........... jadi pada suatu hari Abg Hafez mai klas aku ....... dia suruh aku dan beberapa rkn aku yg lain pi pusat sumber wktu prep petang.......... alamak macam mana nie........ petang nie aku ada raptai plak......... mana satu aku nak pi nie....... kalau aku x pi temuduga tue aku mungkin terlepas peluang nie...... kalau aku x pi raptai tue kena marah plak .....sebab persembahan aku persembahan berkumpulan....... arghhh macam mana nie??.... last2 aku ambil keputusan untuk pi temuduga dulu pas 2 baru aku pi raptai....... nasib baik la masa temuduga tue aku habis awal....... kalau tidak mampus aku........... habis je temuduga tue aku terus pi dewan ...... sampai ja tepi dewan aku dengaq nama aku dipanggil oleh pengacara...... gile lu... baru sampai dah kena naik pentas.......... gabra giler masa tue....tapi aku buat selamber je la......nasib baik la aku bawa teks sajak aku........ selesai satu masalah..... sekarang nie aku rasa berbaloi gak la aku pi temuduga tue sebab aku dah dilantik menjadi pustakawan SAINA.... Alhamdulillah......... setelah Dia menguji aku dengan pelbagai dugaan Dia memberikan aku satu ganjaran.......... InsyaAllah aku akan menerima ganjaran dan tanggungjawab yang diberikanNya dengan penuh keikhlasan dan amanah..........Sekian......

No comments: